Wednesday 26 June 2013

P.D.I

Hai Mr.P.. =)

P.D.I?
panggilan disebalik penerbitan dan informasi..
ramai yang keliru dengan publisiti dan informasi..
yang sebenarnya adalah Penerbitan dan Informasi..
apa yang aku nak ceritakan tentang pdi ni?
macam-macam ada dalam fikiran aku, banyak sangat..
yang suka, yang duka kerana pdi ini..
jatuh bangun aku sepanjang memegang profil jmk kerana pdi ini...
lemah & kuat aku kerana pdi ini lah...
macam-macam jadi, hingga kadang kala tak mampu aku bendung dalam hati..
mahu seseorang yang faham keadaan dan situasi aku tanpa soal, tapi siapa yang mampu mendengar cerita aku..?
keputusan aku? diam dan senyum bagai tiada apa yang berlaku..
hati ini dah menangis sendiri berulang kali hinggakan air mata tiada lagi untuk dikeluarkan, dan aku bangkit untuk melihat yang lain turut bahagia..
keke.. ini baru mukadimah, tapi dah panjang berjela..

bermula semester 2, aku mengenal dunia pdi..
isi borang sebagai rakan exco pdi, mulanya..
macam tak tahu ape nak buat, fotografi & editing.. hampeh!
aku memang tak tahu, serius.. waktu kat poli dulu dah bertahun hilang!
tapi aku gigih sebab nak beajar sesuatu yang baru, entah kenapa aku sangat tertarik dengan pdi..
selepas beberapa minggu aku diberi mesej, aku diterima.. terkejut okeyh!
dalam hati kata, ni main pick up je ke? haha.. aku pun pergilah perjumpaan pertama untuk sesi berkenalan & pengenalan tentang pdikz (penerbitan dan informasi kolej za'ba) gah bukan? gah juga sejarahnya.. kenangan pertama aku sebagai seorang rakan exco pdi? di semester 2?


'Menjadi sekretariat Karnival Keusahawanan 2011..bersama TNC UPSI'


'Menjadi urusetia untuk Bengkel Fotografi 2011.. keke'

nampak tak muka tak berapa nak stress sangat kan? haha..
mcam lepas tu stress pulak..
tak lah, buat semua ni sebab inginkan pengalaman..
mana yang salah diperbetulkan, tak semua orang sempurna..
pasti akan lopong dimana-mana, jadikan pengajaran supaya tak berulang lagi, kans3? keke...

naik semester, aku masih bersama pdi..
aku mula kenal dengan editing (guna cs3 je, belajar sikit-sikit)
sebabnya, aku ader housemate baru namanya amanina..
haha, budak ni dari lim kok wing kot..
so, banyak belajar dari dia sebenarnya..
terima kasih nina, sayang kamoo!! =P
nak2 pulak htkz 2012', aku jadi ketua unit pdi..
jadi, kena ler gigih belajar..
walaupun tak semua poster aku buat, aku cuba untuk memenuhi tugas yang diberikan oleh kak zyla & azim.. =)
letih sangat bila mula berlangsungnya HTKZ (Hari Terbuka Kolej Za'ba), stress weyh..
aku tak reti nak marah orang, paling busuk pun aku akan buat muka & nangis.. hahaha


'Nyawa-nyawa pdi di Kolej Za'ba..'


'Sekretariat pdi HTKZ 2012...'


'Malam terakhir untuk HTKZ 2012..'
'Back stage bersama Najwa Latif.. wuuu~'
Dan di akhir semester 3, aku telah diberi kepercayaan bersama pasangan aku Ammar untuk memegang profil JMKZ PDI bagi sesi 2012/2013.. 
pening pale boh, banyak benda nak kena buat.. 
dan kami terima dengan redha amanah yang diberi, jalankan tugas.. 
insyaallah, dengan baek... =)

'Barisan JMKZ 2012/2013..'


'Menerima watikah pelantikan sebagai JMKZ PDI 2012/2013...besarnya amanah yang diberi'

'Rasminya aku memegang profil JMKZ PDI 2012/2013..'

banyak dugaan dan cabaran yang aku hadapi, mana yang gembira akan menjadi kenangan aku sampai bila-bila..
mana yang sedih, akan aku jadikan pedoman untuk aku lebih kuat..
kini, legasi pdikz disambung dengan nyawa yang baru..
mudah-mudahan kalian jalankan tanggungjawab seikhlasnya...
insyaallah, semua usaha kalian dapat dilihat dan seronok untuk sedikit merasa bangga kerana aku pernah menjadi orang yang utama dalam pdi..

seorang kakak pernah nasihat aku (lebih kurang gini ler analoginya), tatkala.. aku jatuh dengan teruk, hingga tak ingin bangkit lagi..

"tak pe nurul, biarkan apa orang nak kata.. mereka tiada di tempat kita, hanya kita yang tahu bagaimananya rasa dihina, diherdik, dimarah, dipermainkan usaha.. mereka tidak tahu, yang penting nurul kuat.. nurul mampu jalankan tugas dan amanah yang diberi kerana Allah tahu sejauh mana kemampuan hambaNya.."


Terima kasih Kak Zyla, sayang kamoo!!


kerana itu, aku kuat hingga akhir..
walaupun askar aku makin berkurang, aku redha..
aku pernah tertanya, salahkah aku? dimana kurangnya aku?
dan aku terus redha, aku tabah dan kuat hingga akhir.. sob3
kerna aku tahu, ramai lagi yang menyokong aku..
kerna aku tahu, ramai lagi yang sayangkan aku..
kerna aku tahu, ramai lagi yang inginkan aku..
kerna aku tahu, ramai lagi yang membantu aku..


'Malam Merdeka Raya 2012...'


'Makan-makan PDI...'


'Bersama Rakan Exco PDI yang terbaik antara yang terbaik..'


'Orang-orang kuat team PDI Karnival Keindahan Islam..'
kak nurul sayang korang..
terima kasih kerana masih bersama kak nurul bila kak nurul jatuh dan bersama kak nurul bila kak nurul lupa diri, 
bersama kak nurul dalam susah senang kak nurul...
bersama kak nurul dalam hjan dan panas, 
terima kasih banyak2, 
sayang korang sampai mati.. lillahita'ala

terima kasih kak zyla & azim kerana percayakan nurul..
terima kasih senior-senior kerana percayakan nurul..
terima kasih adik2 kerana percayakan kak nurul..
terima kasih semua yang telah percayakan nurul..
terima kasih keluarga kerana percaya & sokong kakak selama ni..
terima kasih atas segalanya..

dan yang paling utama, terima kasih Allah kerana telah memilih hambaMu yang kerdil ini memikul tanggungjawab & amanah yag besar ini... sob3 


Akhirnya aku memegang profil ni,
bukan bermaksud aku akan pergi selamanya.. 
nyawa ini akan sentiasa bersama pdi,
kerana pdi banyak mengajar aku erti usaha keras..
mengajar aku erti jangan pernah mengalah, 
mengajar erti persahabatan & persaudaraan..
memberi pengalaman sebagai insan bernama 
Nurul Ashikin Binti Mohd Razali.. =)

No comments:

Post a Comment